czwartek, 10 października 2013

Słońce na talerzu - zupa dyniowa

Dzisiaj post zupełnie niekosmetyczny, ale mam nadzieję równie przyjemny.
Po raz pierwszy w życiu ugotowałam zupę dyniową i wyszła po prostu przepyszna. Jadłam w życiu różne wersje kremu z dyni, ale ta smakuje mi najbardziej.
Zupę robi się łatwo i szybko. Jest kremowa, wyrazista i ma przepiękny żółty kolor.
Przepis znalazłam we wrześniowym wydaniu "Twojego Stylu".




Krem z dyni z imbirem 
Składniki na 4 porcje:
2 łyżki oleju roślinnego
2 małe marchewki pokrojone w talarki
1 cebula pokrojona dowolnie
1 łyżka koncentratu pomidorowego
600 g pokrojonej w kostkę dyni
ząbek czosnku
0,5 l bulionu
1 łyżeczka świeżo startego imbiru
200 ml mleka kokosowego
sól
pieprz
szczypta cukru
pestki dyni

Przygotowanie:
Na oleju podsmaż marchew, cebulę i dynię, dodaj czosnek i koncentrat pomidorowy. Podlej bulionem, gotuj – dynia i marchew muszą być miękkie (20-25 minut).  Pod koniec gotowania dodaj imbir i mleko kokosowe. Następnie zmiksuj wszystko na gładką masę, dopraw solą, pieprzem i cukrem. Wlej do miseczki/talerza i posyp uprażonymi na suchej patelni pestkami dyni.

Mam nadzieję, że będzie Wam smakować :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy komentarz, są dla mnie bardzo ważne.
To znak, że ktoś mnie czyta :)